'100% Digitaal gaat rust brengen binnen bedrijf'
Geplaatst op 17 juni 2020
Wat is uw rol binnen het bedrijf?
Ik ben Lianne van Londen en samen met Evert, Bas en Jos vormen wij het Salesteam van Van Helvoort Company. Mijn collega's Bas en Jos zetten zich als verkopers dagelijks in om onze santini's te verkopen, zodat onze producten een mooi plekje in de markt krijgen. Vanuit mijn rol begeleid ik Bas en Jos hierbij en houd ik de te realiseren koppeling met het softwarepakket en het einddoel 100% Digitaal in zicht! Met elkaar hebben wij de ambitie om onze verkoop zo digitaal mogelijk te krijgen. Een leuke en ambitieuze uitdaging in een markt die constant in beweging is.
Wat gaat er voor jullie veranderen vanwege 100% Digitaal?
Wij zien twee grote veranderingen plaatsvinden. Verandering 1 is het contact met de klant. Door steeds meer digitaal te handelen, zien we ook dat de klanten meegaan met deze verschuiving. Vooral in de daghandel zien wij deze verandering. Deze orders worden grotendeels digitaal geplaatst. Dit sluit aan op verandering 2 en dat is dat er door de koppeling met Floriday meer rust binnen het bedrijf komt. Doordat de kleine orders digitaal worden uitgeboekt, is er in de ochtend minder drukte op de tuin. Wij maken hiervoor gebruik van de dienst Fulfilment van Royal FloraHolland en onze webshop is gekoppeld met Floriday. Het aanbod wat op de webshop staat, wordt allemaal direct geleverd vanuit Fulfilment. Dit zorgt bij ons voor meer rust binnen de kwekerij en hierdoor kunnen wij onze klanten nóg sneller bedienen. Door deze service aan te kunnen bieden bij klanten, zien wij onze koopkracht op dit platform toenemen.
Wat doet u nu in uw softwarepakket?
Onze software Florinet (Webshop o.a.) is gekoppeld met Floriday/FloraMondo. Wij vullen ons aanbod in ons softwareprogramma in en dit wordt direct gekoppeld met Floriday. Het testen verliep met vallen en opstaan, maar dat is altijd met een test periode. Wat wij vooral als positief hebben ervaren is dat het testen altijd achter de schermen gebeurd en geen invloed heeft gehad op onze dagelijkse werkzaamheden. Wij ervaarden de samenwerking tussen Floriday en Florinet als positief. Er werd tussen beide partijen veel gecommuniceerd en geschakeld. Voor VHC was het daarom eigenlijk alleen maar 'inpluggen' zodat ons aanbod op de marktplaats gezet kon worden.
Wat gaat 100% Digitaal jullie brengen?
100% Digitaal gaat ons rust binnen de kwekerij brengen, waardoor wij nog meer kunnen betekenen voor onze klanten. Niet meer in de waan van de dag bezig zijn, maar samen met onze klanten vooruit kijken. Waar liggen er kansen en hoe kunnen wij onze klanten versterken met ons assortiment en service. Daarnaast zijn wij er van overtuigd dat door 100% Digitaal te gaan, de koopkracht toeneemt doordat ons aanbod voor iedereen inzichtelijk is.
Wat zou u in de toekomst nog meer via Floriday willen doen?
De volgende stap die we graag willen nemen is onder andere het verwerken van aanvragen en aanbiedingen. Dit doen we op dit moment nog buiten Floriday om. Om het nog inzichtelijker te maken, willen we ook dit graag 100% Digitaal kunnen doen! Met de API-koppeling zou dit nog eenvoudiger moeten gaan, waardoor het toevoegen van een nieuwe functionaliteit zorgt voor nog meer efficiency en snelheid in het bedrijf.
Heeft u een advies richting andere kwekers over (100%) digitaal werken?
Neem de stap! Het levert rust binnen de kwekerij op en zorgt ervoor dat je volledig inzicht krijgt in je verkoop. Begin er tijdig mee zodat je het stap voor stap eigen kan maken. Neem gerust contact op met je softwareleverancier, zij kunnen je vertellen wat voor jouw bedrijf van toepassing is.
Bron: Royal FloraHolland
Meer nieuws