'Assortimentskennis vergroot kansen Amaryllis'
Geplaatst op 13 oktober 2020
De promotiecampagne 'Hello it's me: Amaryllis' is in 2019 voor het eerst geďntroduceerd, waarbij de focus ligt op assortiment én toepassing. Alhoewel de traditionele soorten en kleuren hoogtij vieren in de winter, is de vraag naar Amaryllis in de perioden ervoor en erna toegenomen. Met name de bekendheid van het gevarieerde assortiment speelt een belangrijke rol bij deze toename.
"We hebben een assortimentsposter ontwikkeld, met variëteiten die perfect passen bij het moment van de verschillende seizoenen", vertelt Mirjam van Etten, voorzitter van de promotiecommissie Amaryllis. "Zo zien bloemisten in één oogopslag wat hun mogelijkheden zijn voor de herfst, winter en vroege voorjaar. Op de website www.amaryllisinfo.eu staat een nog grotere greep uit het assortiment." De assortimentsposter wordt verspreid via verschillende groothandels en Duitse bloemistenvakbladen en is te downloaden via de website.
Toepassingsmogelijkheden
In uitgaven van vooraanstaande bloemistenvakbladen BLOOMs Praxis (Duitsland) en De Pook (Nederland) verschijnen de komende maanden inspiratiepagina's, waarbij de verkoopkansen van Amaryllis worden vertaald naar boeketten en arrangementen. Ook via social media en de website van amaryllisinfo.eu wordt inspiratie gedeeld.
Shopperactivatie
In samenwerking met FleuraMetz en Bloemenbureau Holland worden in november en december activatieprogramma's in Nederland en Duitsland opgezet om bloemisten én consumenten aan te zetten tot het kopen van Amaryllis.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws