Consumenten kiezen mooiste showbloem

Consumenten kiezen mooiste showbloem

Met twintig bloemenshows in drie paviljoens en een productbeoordeling door consumenten waren de bloemenshows in Keukenhof dit jaar weer een uniek platform voor productpromotie. In de paviljoens presenteerde kwekers van bloemen en planten hun producten in instagrammable decors aan bezoekers vanuit de hele wereld, aan vakgenoten en aan de (vak)pers.

Het beoordelen van producten door consumenten was dit jaar terug van weggeweest. Deelnemers aan bloemenshows reageren enthousiast op dit beoordelingsconcept. Wekelijks koos de bezoeker in het Oranje Nassau paviljoen zijn of haar favoriete bloem: een interactief element waarbij de bezoeker eens op een andere manier naar de producten kijkt. Aan het einde van het Keukenhof-seizoen worden de resultaten gemaakt. Het internationaal publiek heeft haar mooiste bloemen gekozen.
 
Consument heeft beoordeeld
Ruim 16.000 bezoekers hebben tussen 23 maart en 14 mei op hun favoriete bloem gestemd. Wekelijks hadden bezoekers keuze uit 10 bloemen uit de bloemenshow in het Oranje Nassau paviljoen.
De consumenten-beoordelaars zijn voornamelijk afkomstig uit Nederland, Duitsland, Verenigde Staten en Frankrijk.

Prijswinnaar Tulpen is tulipa ‘Rainbow’ van Hoven en de Mooij
Prijswinnaar Freesia en Chrysant is freesia ‘Sirtaki’ van Penning Freesia BV
Prijswinnaar Roos is rosa ‘Rainbow’ van Hoven en de Mooij
Prijswinnaar Narcis is narcissus ‘Creagh Dubh’ van J. Kuipers
Prijswinnaar Alstroemeria is alstroemeria ‘Wonder Sweet’ van Hilverda Florist / H.M. Tesselaar
Prijswinnaar Lisianthus is lisianthus ‘Bohemian Black Violet’van Montana Lisianthus
Prijswinnaar Anjer is dianthus ‘Tropic Butterfly’ van kwekerij Nieuwland-Devine
 
Keukenhof dankt alle deelnemers voor hun enthousiasme en het leveren van de prachtige producten. Volgend jaar viert Keukenhof haar 75-jarig jubileum. Keukenhof is in 2024 geopend van 21 maart tot en met 12 mei.

Bron:

Deel artikel