Flower Bazar maakt belofte waar
Geplaatst op 12 november 2021
In het inspiratievolle decor trok de vernieuwende en verrassende wijze van het presenteren van bloemen, planten én decoratie alle aandacht en bood het allernieuwste op het gebied van dienstverlening en duurzaamheid een interessante aanvulling.
Wow-factor
Het entree van de Flower Bazar was al een bijzonderheid. Langs een meterslange feestelijk gedekte en met rozen gedecoreerde tafel werden de bezoekers de kleurrijke wereld van Campanula en Lisianthus ingeleid. Een plein met spetterende kerstgroenpresentaties en decoratie, waaronder prachtige vazen, boden de nodige afwisseling. Nog zo'n wow-factor bood een levensgrote met rozenbottels beklede beer van Radical Wonders. Ook op de eerste verdieping trof men een prachtig kerstassortiment, vol trends en unieke toepassingen alsmede het nodige rozengeweld.
Ongelofelijk goed ontvangen
Flower Bazar initiatiefnemers Rudi Tuinman en Pascal Koeleman van 2Dezign blikken enthousiast terug op een geslaagde beurs. "Het concept was voor iedereen even wennen", zegt Pascal. "Zoveel moois in een sfeervolle omgeving waar de stands overlopen in elkaar en volop inspiratie bieden met een wow-effect. Deze vernieuwende aanpak is ongelofelijk goed ontvangen. Tevens bleek de Flower Bazar de perfecte locatie voor de feestelijke overhandiging van het eerste exemplaar van het inspiratieboek World of Sprayroses aan Dmitri Turcan, een van de meest toonaangevende internationale floral designers van dit moment. Ook het Lisianthus collectief had de Flower Bazar aangegrepen voor de introductie van het Lisianthus Christmas magazine."
Gezelligheid én zakendoen
"De Flower Bazar is zowel het clubhuis van de sierteeltsector als een belangrijk order platform dat inkopers en bezoekers volop nieuwe ideeën en trends biedt op het gebied van binnen en buiten het huis, bloemen en planten, decoratiematerialen en meer. Alles even inspiratievol en in één koopmoment te doen. De hospitality is groot met gratis koffie en thee met lekkers voor exposanten en bezoekers. Eveneens werden exposanten en een aantal relaties nog eens extra onthaald met een VIP-diner tussen de rozen dat gerealiseerd werd in samenwerking met Parfum Flower Company. Dit heet gezelligheid én zakendoen van de bovenste plank."
Verder uitgerold
Ook hebben verschillende sleutelpersonen en inkopers in de sierteelt en decoratie sectoren van de Europese Retail industrie en grote volume trade organisaties de Flower Bazar bezocht. "Dit heeft zowel onze exposanten als onszelf iets moois opgeleverd. Het concept heeft zich nu al zodanig bewezen dat dit een vast event wordt met drie tot vier edities per jaar in FloriWorld. Inmiddels is ook internationaal serieuze interesse getoond en wordt de Flower Bazar verder uitgerold naar Londen, Zurich, Parijs en andere Europese handelssteden."
Consumentendagen
Door zo'n 1154 B2B bezoekers is de Flower Bazar bezocht, wat een stijging is van dertig procent. Tevens is met de consumentendagen aansluitend aan de beursdagen met een paar honderd bezoekers een voorzichtig begin gemaakt. "Ook hierin is de Flower Bazar een groeibriljant. Interesse was er eveneens van enkele grote retail partijen om de Flower Bazar te linken aan een supermarktketen of een tuincentra keten. Zij zouden de twee consumentendagen willen gebruiken om hier hun klanten uit te nodigen de kwekers te ontmoeten. Door zich aan de consumentendagen te verbinden worden ook deze als groeimodel gezien. We mogen daarom wel concluderen dat de Flower Bazar zijn belofte meer dan waar heeft gemaakt."
De volgende Flower Bazar in Aalsmeer zal in het voorjaar worden geprogrammeerd. Belangstellenden die willen deelnemen aan deze luxe pop-up beurs met X-factor kunnen zich melden bij 2Dezign. Kijk voor meer informatie op www.flowerbazar.nl.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws