Bos. lanceert nieuwe uitstraling orchideeën
Geplaatst op 25 januari 2024
Uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van de consumenten niet weet dat de exclusieve orchideeënsoorten überhaupt orchideeën zijn. De naam Exclusiva Orchidea benadrukt dat het om ‘exclusieve’ orchideeën gaat. Hierbij wordt in het assortiment voor beide merken gelet op gewenste specificaties, zoals taksortering, plantlengte, aantal trossen/bloemen per tak en rijpheid.
Nieuwe verpakking
Na meerdere testen is per product een stevige papieren potcover ontwikkeld, die zowel voldoende beschermt, als sierwaarde toevoegt. De orchideeën uit het Bos. assortiment komen veel beter tot hun recht in deze nieuwe verpakking, vergeleken met een ‘verstikkende’ plastic hoes. Een hoes beperkt de sierwaarde, omdat het blad dan voor de bloemen valt. De verwachting is dat de presentatie in de potcover zorgt voor een hogere verkoopsnelheid op de winkelvloer.
Betere bescherming
De hoogte van de potcovers - elke soort verlangt een andere hoogte - zorgt voor een betere bescherming van de planten. Ook zijn de exclusieve orchideeën uit het assortiment van Bos. goed bestand tegen wat kou, zeker de Cymbidium. Een plastic hoes is dan ook niet nodig.
Ecologisch
De potcover voldoet aan het FSC-keurmerk en is recyclebaar. Daarom is deze verpakking ecologischer dan de plastic hoes. Verder zijn bijpassende dozen ontworpen, in diverse maten, afgestemd op de behoefte van de klant. Voor beide lijnen zijn ook bijpassende etiketten ontworpen, speciaal voor klanten die toch liever kiezen voor een product zonder potcover. Toch stimuleert Bos. graag haar klanten om te kiezen voor de potcover.
Keramiek
Naast de nieuwe verpakking, wil Bos. meer waarde toevoegen aan haar planten. Zo zijn er compleet nieuwe keramieklijnen ontwikkeld, afgestemd op de exclusieve orchidee, op de diverse seizoenen en de hedendaagse trends. Bos. gaat regelmatig met haar klanten in gesprek over speciale concepten aangepast aan de ruimte van de winkel, inclusief POS-materiaal.
Bos. is een familiebedrijf met meer dan 126 jaar ervaring. Ooit begonnen met het telen van glasgroente, vervolgens vervangen voor Freesia’s, en sinds 2010 naast de Freesia’s gestart met het kweken van exclusieve orchideeën. “Samen met een team van ambitieuze mensen krijgen we het voor elkaar exclusieve orchideeën te kweken van hoge kwaliteit. Teeltmannen, productiemensen en verkopers die allemaal dezelfde waarden delen: plezier, passie en puurheid! Naast de twee merken hebben we ook de corporate huisstijl vernieuwd. We zijn trots op deze stap en zijn klaar voor de volgende!”, aldus Esther van den Bos, verantwoordelijk voor Marketing bij Bos.
Open dag
Van 10 tot en met 19 januari organiseerde Bos. open dagen, waar veel enthousiaste klanten op bezoek zijn geweest. Daar werden de exclusieve orchideeën, verpakkingen en keramieklijnen tentoongesteld.