Meet & Greet met Amaryllistelers en handel
Geplaatst op 27 oktober 2023
De twee Meet & Greets werden goed bezocht door inkopers en marketeers van verschillende handelaren. De kopers kregen zo de gelegenheid om het complete assortiment te bekijken, kennis te delen met elkaar en het gesprek aan te gaan met de aanwezige kwekers. Tijdens de Meet & Greets maakten bezoekers kans op spraakmakende prijzen, waaronder een Ferrari-rit. De eerste winnaar, Sander Eekhof van Hilverda de Boer, en Pierre mogen dus beiden een rondje racen in een echte Ferrari. “Ons doel is om het brede assortiment van Amaryllis te laten zien, met soorten die gedurende het gehele verkoopseizoen van herfst, winter tot aan het vroege voorjaar beschikbaar zijn. In totaal bestaat het assortiment uit ruim 130 verschillende variëteiten”, aldus promotiecommissielid Martijn van der Ende.
Amaryllis Catalogus
Alle snijamaryllis aanvoerders van Royal FloraHolland hebben gezamenlijk een catalogus ontwikkeld. In de catalogus staan alle variëteiten die in het seizoen 23/24 in ruime hoeveelheden beschikbaar zijn. De catalogus wordt uitgedeeld tijdens de Meet & Greet.
Promotiecampagne Amaryllis
De promotiecampagne is een initiatief vanuit de snij-amarylliskwekers, in samenwerking met Royal FloraHolland. In opdracht van de promotiecommissie Amaryllis wordt de campagne ontwikkeld en uitgevoerd door het team van Concept Factory. De campagne heeft de slogan ‘Hello Amaryllis, witness the magic unfold’ en legt de nadruk op de schoonheid en magie van het bloeiproces van de Amaryllis in de vaas: van knop tot bloem. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan de seizoensbeleving van Amaryllis in de herfst, winter en het vroege voorjaar. Amaryllis is volop verkrijgbaar van oktober t/m maart.