Nieuwe website Kalanchoë.nl

Nieuwe website Kalanchoë.nl

De promotiecommissie Kalanchoë.nl heeft haar website volledig vernieuwd: www.kalanchoe.nl. Exact 6 jaar na de vorige website. De website is ontwikkeld vanuit de interesse van de eindconsument en is beschikbaar in de talen Nederlands, Duits en Engels. Binnenkort volgen ook Frans en Pools. Thema's als verzorging & inspiratie zijn de prominente onderdelen van de website. Maar ook productie en herkomst zijn thema's waar consumenten steeds meer van willen weten als ze, meestal vanaf social media kanalen, de website bezoeken.

De nieuwe website kalanchoe.nl is ontwikkeld op basis van uitgebreid consumentenonderzoek in de belangrijkste afzetlanden. Dit onderzoek plus het bezoekgedrag aan de vorige website en vragen van consumenten vormde de basis van de website.

Ervaring heeft geleerd dat consumenten een product specifieke website meestal pas bezoeken na aankoop van een product. Of dat zij iets over Kalanchoë op social media hebben gezien. Vaak met als doel meer info over de verzorging, herkomst of de (duurzame) productie op te zoeken, maar ook om inspiratie op te doen hoe de plant te gebruiken.

Op de nieuwe website staan de deelnemende kwekers en veredelaars minder prominent dan voorheen vermeld. Met als doel de Kalanchoë een gezicht te geven, want steeds meer consumenten willen weten over de herkomst en of de plant duurzaam is geproduceerd.

Door de vermelding van de website op productverpakkingen legt de nieuwe website zo optimaal mogelijk de verbinding tussen de collectieve promotie en de verkoop.
 
Gezamenlijke aanpak Kalanchoë-telers
De collectieve promotie 'Kalanchoë.nl' voor de bloeiende plant Kalanchoë is een initiatief van 17 kwekers en 6 veredelaars uit Nederland, België, Duitsland en Denemarken, allen lid van Royal FloraHolland. Royal FloraHolland faciliteert deze groep, Glastuinbouw Nederland organiseert en verzorgt het secretariaat en Sense marketing & more verzorgt de campagne. Voor meer informatie: zie www.kalanchoe.nl.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel