Ruud Knorr beste CCO
Geplaatst op 18 november 2022
Na een intenstief traject waarbij alle kandidaten getoetst zijn op onder meer de eindverantwoordelijke rol, behaalde resultaten, de complexiteit en vernieuwing van business modellen en een assessment, is Ruud de uiteindelijke winnaar van de CCO van het jaar 2022.
Ruud Knorr: “Ik ben blij en trots met deze verkiezing. Op de eerste plaats wil ik alle andere genomineerden bedanken. Het was een eer om samen met hen onderdeel te mogen zijn van deze nominatie. Voor mij persoonlijk is het een bevestiging van het feit dat we bij Royal FloraHolland de juiste koers hebben ingezet. Ik geloof heel erg in het gericht opbouwen van langere en diepere relaties met klanten. Als je snapt hoe het businessmodel van de klant werkt, kun je hen echt verder helpen.”
De focus binnen Royal FloraHolland om customer centric te werken is daar een mooi voorbeeld van. Ruud Knorr: “We plaatsen lid-aanvoerders en kopers centraal en geven hen de mogelijkheid bij te dragen vanuit co-creatie. Dat doen we onder andere in begeleidingsteams en klantenplatforms. Juist in deze tijd van moeilijke en uitdagende marktomstandigheden is dit van groot belang. Dit is dan ook de kracht van de coöperatie.”
De verkiezing vond dit jaar voor de tweede keer in deze vorm plaats. Het is de opvolger van de verkiezing van Commercieel Directeur van het jaar, die Sales Management Association (SMA) de afgelopen 48 jaar organiseerde. De jury kent deze jaarlijkse award toe op basis van onderscheidend vermogen in ‘authentiek leiderschap’, succesvolle ‘innovatie van business modellen’ en uitmuntende ‘waarde creatie’ voor het bedrijf en maatschappij.