Zomerse editie magazine 365 dagen bloemen
Geplaatst op 01 mei 2020
"Toen we deze editie maakten, kon niemand bevroeden hoe anders de wereld er nu zou uitzien", vertelt Marion Klaver, projectmanager. "Een jaar geleden is het thema bepaald. Vanuit het assortiment is de zomer een feest voor de bloemist; zoveel keuze en variatie. Maar vandaag de dag krijgt 'zomerse vrijheid' een nieuwe wending; bloemisten worden uitgedaagd om via social media te communiceren met hun klanten én hen zo te bereiken. De ondernemersgeest wordt geprikkeld en biedt nieuwe kansen."
Aangepast promotieplan
Ondanks de behaalde successen met de promotiecampagne is de commissie genoodzaakt om de plannen voor dit jaar bij te stellen. Dit betekent dat het zomermagazine voorlopig de laatste editie is van dit jaar. De promotiecommissie concentreert zich op activatiekansen in het najaar en vergroot het bereik van alle online communicatiemiddelen.
Intensief digitaal bloemistennetwerk
Bloemisten kunnen het magazine digitaal doorbladeren via de website www.365dagenbloemen.nl. Men kan ook een taalswitch maken voor het lezen van Duitse, Franse en Engelse versie. Via digitale nieuwsbrieven ontvangen meer dan 6.500 bloemisten elk kwartaal hun dosis informatie en inspiratie over bloemen in het seizoen. Daarnaast worden bloemisten via Facebook (NL en INT) en Instagram op de hoogte gehouden over de campagne.
Over 365 dagen bloemen
De promotiecampagne wordt mogelijk gemaakt door snijbloemenkwekers aangesloten bij Royal FloraHolland. Zo helpen zij de bloemist met het benutten van verkoopkansen in de seizoenen.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws