Lelievak verenigt zich weer tot promotiecollectief

Lelievak verenigt zich weer tot promotiecollectief

Op donderdag 23 juni 2022 vond op de Floriade de jaarlijkse productdag voor alle lelie-aanvoerders van Royal FloraHolland plaats. Een belangrijk onderdeel van deze middag was de stemming om de lelie-aanvoerders wederom te verenigen tot een promotiecollectief. De resultaten lieten zien dat dit is gelukt; 83% van de omzet bracht zijn stem uit. Hiervan stemde 75% vóór promotie.

"Een prachtige uitslag, wat mij betreft! Als promotiecommissie mogen we hier echt trots op zijn, zeker als je bedenkt waar we vandaan komen. Het afgelopen jaar hebben we met allerlei belanghebbenden rond de tafel gezeten ten behoeve van de planvorming. Daar hebben ze vandaag hun handtekening ondergezet. En daar ben ik echt super trots op", aldus Vivien Zweekhorst, Projectleider Productspecifieke Promotie van Royal FloraHolland.

De leliepromotie kent een lange geschiedenis. Vanaf 2007 zijn er vanuit het collectief allerlei activiteiten ingezet om de lelie op het netvlies van de doelgroep te hebben én te houden. Helaas moest door het teruglopende draagvlak de samenwerking ontbonden worden. Dit tegen de wens van een groot aantal lid-aanvoerders in. Vorig jaar heeft de FPC dan ook het initiatief genomen om wederom tot een promotiecollectief te komen. Deze positieve stemming op een nieuw promotieplan 2022 - 2025 is hiervan het resultaat.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel