Dubbele versterking voor MT Royal FloraHolland

Dubbele versterking voor MT Royal FloraHolland

Martin de Ruiter en Thomas Bugel treden per 1 januari 2025 toe tot het Management Team van Royal FloraHolland. Martin richt zich als Chief Buyer Partnership Development & International (BPD&I) op het creëren van gezamenlijke groei in nauwe partnership met de kopers op ons platform. De portefeuille van Thomas richt zich op waardecreatie voor kwekers vanuit zijn rol als Chief Grower Value Management (GVM).

Deze benoemingen passen naadloos bij de weg om de diensten op het Royal FloraHolland platform, digitaal en logistiek, nog beter aan te laten sluiten bij de behoeften van klanten. Vanuit deze klantgerichte MT-portefeuilles kunnen de verschillende behoeften vertaald worden naar gerichte diensten voor kwekers en kopers.
 
Martin de Ruiter (1974) was al in 2000 actief bij RFH bij de implementatie van de Aalsmeer shuttle en heeft later vele rollen vervuld op het snijvlak van commercie en digitaal. Momenteel is hij werkzaam als commercieel manager van Floriday. In deze rol is hij een van de drijvende krachten achter het succes en de groei van Floriday. Hij richt zich in zijn werk vooral op het vergroten van de kracht van de keten en het versterken van (internationale) handelsmogelijkheden in samenwerking met kwekers en kopers. Recent nog met het sluiten van het Floriday convenant met de handel.   
 
Thomas Bugel (1986) werkt sinds 2018 bij Royal FloraHolland. Eerder werkte hij binnen het logistieke en IT-domein en de laatste jaren werkte hij vanuit commercie als manager van de hub in Eelde. In die functie is hij eindverantwoordelijk voor de totale vestiging. Daarnaast is hij lid van het MT Commercie en werkte hij aan diverse integrale strategische projecten gericht op inkomstengroei en logistieke efficiency. Dankzij Thomas zijn vele strategische projecten in Eelde gestart, zodat de effecten voor implementatie getoetst konden worden voor opschaling in de bredere organisatie.
 
Steven van Schilfgaarde: “Met Martin en Thomas versterken we het MT vanuit eigen gelederen en daar ben ik trots op. Beiden zijn goed ingevoerd in de wereld van kwekers en kopers én kennen de organisatie goed. Hun kracht zit in hun integrale blik, hun kennis van de sector, hun contacten met kwekers en kopers en hun hands-on mentaliteit om zaken te realiseren. Ze hebben zich bewezen als echte teamspelers.”

Buyer Partnership Development & International
De relatie met kopers is een belangrijk fundament in de sierteeltketen van kweker naar koper. BPD&I richt zich op het aangaan van meer strategische partnerships met kopers, zowel op nationaal als internationaal niveau. De positie van Royal FloraHolland binnen de internationale sierteeltsector groeit en biedt in partnership met exporteurs volop mogelijkheden voor uitbreiding. Vanuit Internationaal richt RFH zich zowel op kwekers als kopers door de ontwikkeling van diensten en proposities die relevant zijn voor internationale kwekers en kopers. Het digitale platform Floriday is hierbij van strategische betekenis.  

Grower Value Management
Kwekers vormen als leden van de coöperatie het hart van Royal FloraHolland én zijn tegelijkertijd klant. GVM richt zich op de kweker als klant. Hierbij gaat het met name om het versterken van de waarde van het RFH-platform voor kwekers, door met toegesneden diensten beter in te spelen op hun specifieke behoeften. Zo kunnen zij onder meer zorgen dat het kwekersassortiment nog beter aansluit bij de vraag. Om dit te realiseren werken binnen GVM dan ook veilingmeesters, product- en accountmanagement nauw samen.

Management Team
Met de benoemingen is het MT van Royal FloraHolland compleet. Dit bestaat uit Steven van Schilfgaarde (CEO), David van Mechelen (CFO), Pieter Bootsma (CVO), Leendert-Jan Plaisier (Logistiek), André van der Linden (Digitaal Platform & IT), Martin de Ruiter (BPD & International), Thomas Bugel (GVM) en Anita Bonder (Human Resources).  

De management team functie Chief Grower Officer komt in de nieuwe structuur te vervallen.  Claudia Hölzel verlaat de organisatie per 1 januari 2025. Steven van Schilfgaarde: “Claudia heeft in de afgelopen jaren een belangrijke rol vervuld in het versterken van de relatie met kwekers zowel als lid en als klant. Ook heeft zij zich met haar team ingezet voor het certificeringsschema met specifieke aandacht voor de positie van kleinschalige kwekers. Dat heeft zij met inzet en overtuiging gedaan en we zijn dankbaar voor wat ze heeft neergezet. Ik bedank haar voor de grote toewijding en het hart voor de sector dat zij altijd heeft getoond. Ik wens haar succes voor de toekomst.”

Bron:

Deel artikel